Besparen op de kosten van Google Ad Words

Wanneer je een campagne inricht in AdWords kom je op een bepaald moment het gedeelte over de prijs tegen. Hier moet je bepalen wat je over hebt voor een klik op jouw advertentie. Hoe hoger je biedt, hoe beter de positie van je advertentie. Logisch, want Google wil zoveel mogelijk geld verdienen aan de advertenties. En een lage cpc-prijs levert minder op dan een hoge. Toch is het mogelijk om met een lager bod een hogere plek te bemachtigen. Hoe dat kan lees je verderop in dit artikel.

AdWords optimalisatie

Wanneer je campagne eenmaal loopt en de advertenties zijn goedgekeurd, is het belangrijk om de eerste week of de eerste twee weken, dagelijks te kijken naar het aantal vertoningen en het aantal kliks. De verhouding tussen deze twee getallen wordt weergegeven in een percentage en heet de CTR oftewel de Click Through Rate (in het Nederlands vertaald: Doorklikpercentage). Het is belangrijk dat dit percentage zo hoog mogelijk is. Want dat geeft aan dat je goede zoekwoorden en goede advertenties gebruikt. De zoeker vindt jouw advertentie relevant aan zijn zoekopdracht, dus klikt hij erop. Door verschillende advertenties te gebruiken kun je de CTR verhogen. Google rouleert deze advertenties en na een tijdje wordt de best presterende weergegeven.

Kosten Google AdWords

Nu komt de uitleg om te besparen op de kosten Google ad words. Als je een hoge CTR hebt betekent dit, zoals eerder gezegd, dat de Google-gebruiker (de zoeker) jouw advertentie relevant vindt. En dat is belangrijk voor Google, want die wil niets anders dan dat de zoeker altijd vindt wat hij zoekt. En daar komt nu de besparing voor jou als adverteerder. Want als op jouw advertentie, met een lager bod,  vaker wordt geklikt dan op een advertentie met een hoog bod, ontvangt Google meer inkomsten. En dus zal jouw advertentie een betere positie krijgen. Daarom is het belangrijk om je ad words goed te optimaliseren.


Uw bijdrage

Bedankt voor uw bijdrage aan deze website. het bedrijf wat ooit achter deze website zat is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de inhoud van de website die u vandaag de dag ziet.